Un gramo de cordura

Este blog es una buena excusa para investigar nuevas formas de entender la comunicación. El mundo se ha hecho glocal y, para no quedarse atrás, este blog quiere aportar un gramo de cordura y de sentido común hacia todo lo que se mueve en la Red.

Este bloc és una bona excusa per a esbrinar noves formes d'entendre la comunicació. El món s'ha fet glocal i, per no quedar-se enrrere, este bloc vol aportar un punt de cordura i trellat cap a tot el que es mou en la xarxa global.

jueves, 7 de enero de 2010

Un projecte nou
L'estimat company de Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), Óscar Montón, em va fer una entrevista per a un treball universitari el passat desembre. El vídeo, d'uns 7 minuts de durada, condensa l'avui i el que serà el demà del nou projecte multimèdia encomanat per la direcció general de RTVV. I per això el penje en el blog per als qui vullguen vore'l. També es pot trobar a youtube buscant: entrevista cap multimèdia RTVV o en l'adreça d'Óscar http://www.youtube.com/user/TMelissaT#p/u/0/xNdkj3v8zPs



Per als que no tinguen tant de temps per escoltar-lo, els resumisc, a grans trets, els grans objectius d'este projecte que acabem d'encetar a RTVV:
-- El grup Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), conscient de l’actual moment tecnològic, no vol deixar passar l’oportunitat de fer una proposta oberta i de servei públic a la societat valenciana.
-- La creació del nou departament Multimèdia és la millor garantia que confirma esta voluntat d’estar present en un escenari, el d’Internet, en el que poder mostrar els productes audiovisuals del grup RTVV.
-- 2010 serà l’any de referència per a la renovació de la pàgina web http://www.rtvv.es/ L’objectiu és la creació d’un Portal Comunicatiu Interactiu amb les eines de l’anomenat “Internet del futur”.
-- La multiplataforma és el nou concepte que ha arribat a les televisions. Es tracta, de manera resumida, d’ocupar totes les pantalles. A hores d’ara, quasi la meitat de l’audiència (45%) ja és a la TDT i 4 de cada 10 internautes veuen video a la web.
-- Sembla una espècie de carrera per la convergència i la integració de suports: web, telefonia mòbil, xarxes socials i tots aquells elements, alguns encara per determinar, que ens permeten comunicar-nos amb l’audiència.
-- És evident que l’arribada de la TDT canviarà el concepte de “vore la televisió” que es feia tradicionalment. Tot i que els canals s’han fet més especialitzats i temàtics, encara no arriben a registrar un “feed-back” clar amb l’espectador ni ofereixen possibilitats “a la carta”, personals i diferenciades, per triar.
-- Només a Internet és on podem trobar una conjunció d’interessos entre emissor-receptor i on els papers tradicionals de l’espectador passiu i de l’emissor actiu es poden intercanviar.
-- La Televisió del Futur no la van a fer els programadors únicament. La figura d’un espectador adult, conscient i selectiu d’allò que vol vore ja està present a llocs com ara youtube o d’altres.
-- L’aparició de les xarxes socials també canvia la manera en què veiem o vorem la televisió d’ací a un temps. Es tracta d’admetre que les xarxes socials no són un món a banda. Som els de sempre, tot i que ara ens trobem hiperconnectats.
-- Com ja s’ha dit la comunicació s’ha fet multidireccional, els consumidors també són marques personals i tots som, en definitiva, mitjans de comunicació que transmetem missatges al nostre entorn d’influència. Es a dir, les marques ja són mitjans propis.

2 comentarios:

  1. QUERIDO AMIGO, A MI ENTENDER LA WEB DE RTVV ADEMÁS DE 'COLGAR' VIDEOS TIENE QUE SER UN REFERENTE DE SERVICIOS DE VALOR AÑADIDO: EDUCATIVOS,CULTURALES, INFORMATIVOS. CONVERTIRSE EN PLATAFORMA DE CONTACTO CON LA COMUNIDAD VALENCIANA Y SER REALMENTE ÚTIL DESDE UN PUNTO DE VISTA SOCIAL.
    NO ES SOLO LO QUE PUEDO VER. TAMBIÉN CUENTA LO QUE PUEDO HACER O APRENDER.
    MUCHA SUERTE

    ResponderEliminar
  2. Totalmente de acuerdo contigo. Con tu comentario planteas lo que nosotros llamamos "poner en valor" los recursos de la web y dotarla de instrumentos de interactividad. Es decir, el qué se pueda hacer con ella como el uso de herramientas de comunicación, recepción de propuestas (en texto, fotos, vídeos o cualquier otro formato), y el aprendizaje que de ella puedan hacer los internautas. De hecho, en los proyectos que tenemos sobre la mesa está la adaptación de contenidos para su uso curricular, un extremo sobre el que ya se han dado pasos pero en el que se va a profundizar aún más. Insisto, gracias por el comentario. Iré manteniendo actualizado el blog con los pasos que vayamos dando en esta dirección.

    ResponderEliminar